Friday 11 August 2023

Marc Tritsmans: 'Over ouder worden'

Over ouder worden

 

dat ik me niet langer zonder nadenken

buk om een tamme kastanje van tussen

herfstbladeren op te rapen omdat mijn rug

 

dat ik op straat een jongen plots keihard

zie gaan rennen enkel omdat de zon schijnt

en mijn lichaam zich die aandrang nog slechts

 

herinnert, want los van het feit dat alles niet

meer zo hoognodig hoeft, moet ik ook rekening

houden met vreemde vertragingen in het systeem:

 

van op de brug wordt een bevel doorgegeven en in

de aftandse machinekamer vervolgens druk overlegd

of en hoe dit nog zou kunnen worden uitgevoerd

 

 

On growing older

 

that no longer can i bend down without thinking

to pick up a sweet chestnut from among

autumn leaves because of my back

 

that i see a boy in the street suddenly start running

full pelt simply because the sun is shining

and my body can only recollect having had

 

such an urge, or apart of the fact that nothing

is so urgently needed anymore, i must also

take strange delays in the system into account:

 

up on the bridge a command is given and subsequently

in the run-down engine room hectic deliberations

take place as to how this could possibly be carried out.

 

 

No comments: