Sunday 20 February 2022

Gustaf Münch-Petersen: 'bøn'

 

bøn

 

magter, som styrer himlen og jorden

solen og stormen og havet,

magter, som styrer, usynligt for blikket,

menneskenes færden og liv,

magter, som styrer, usynligt for sjælen,

trældom og nød, skælvende glæde,

krige og rædsler, skændsel og synd,

magter, jeg tigger i pine,

giv mig lys for mit virke,

magter, lad mig ikke dø unyttig,

mægtige, brænd eders mærke

dybt ind i mit vaklende sind —

 

 

prayer

 

powers that govern the heaven and the earth

the sun and the storm and the sea,

powers that govern, invisible to the gaze,

humans’ lives and their doings,

powers that govern, invisible to the soul,

thraldom and need, quivering joy,

wars and horrors, infamy and sin,

powers, I beg in anguish,

grant me light for my work,

powers, do not less me die useless,

mighty ones, brand your mark

deep into my wavering mind –

 

No comments: