Monday 5 August 2024

Ida Gerhardt: 'De vogel'




De vogel

 

Kwam een vogel gevlogen

in de pracht van zijn vlucht, -

waar zijn wieken bewogen

lag er kleur in de lucht.

 

Kwam een vogel gevlogen

en mijn hart boog zich neer:

- wat mij zóó heeft bewogen,

laat het stem krijgen, Heer.

 

Kwam een vogel gevlogen

over water en wei;

in het licht van mijn oogen

streek hij neder bij mij.

 

 

The bird

 

When this bird arrived flying

in its glorious flight, –

where its wings moved when plying

there were skies tinged with light. 

 

When this bird arrived flying

and my heart bowed down low:

that which moved me to crying –

grant it voice, Lord, below.

 

When this bird arrived flying

over water and lea;

it from light in my eyeing

swooped right down beside me.



No comments: