Thursday 9 May 2019

Jan Hanlo: 'Vers'

Vers

Op mijn gitaar kan ik zacht een snaar aanslaan
en dan mijn vingers vormen tot een ongewoon akkoord
of laat des avonds langs de door de storm beruiste bomen gaan

’k Kan bladeren in een boek met platen
of op een nieuw vel van mijn bloc een streep etten
of dwalen naar de stenen bank waar we eens stonden

Of met de trein naar Zandvoort naar het strand gaan
en naar de grijze zee en de verlaten branding kijken
and daar met gave schoongespoelde schelpjes in mijn hand staan


Verse

I can gently pluck a string on my guitar
and then form my fingers into an unusual chord
or late in the evening walk past gale-rustled trees

Can leaf through a book with illustrations
or draw a line on a new page in my pad
or wander over to the stone bench where we once stood

Or take the train to Zandvoort and go to the beach
and gaze at the grey sea and the desolate surf
and stand there with flawless smooth-rinsed shells in my hand


No comments: